Redakcja

Omlet z łąki

Zwyczajny pospolity omlet możemy urozmaicić dodając do niego kilka liści pokrzywy. Ten parzący, pospolity chwaścik jest bardzo zdrowy: oczyszcza i odmładza, ma sporo witamin z grupy B, C i K, a także potas, żelazo, magnez, mangan, wapń i fosfor. Zawarte w nim przeciwutleniacze chronią komórki przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki. A jak to wygląda na talerzu!

– 23/04/2014 –

Składniki:

  • 3-4 garście szczytów z młodych roślin pokrzywy
  • 3 jajka
  • 3-4 łyżki bułki tartej
  • sól, pieprz, czosnek
  • 2 średnie cebule

Przygotowanie: Świeżo zebrane liście pokrzywy płuczemy, sparzamy wrzątkiem i dokładnie odsączamy (nie zaszkodzi na koniec osuszyć bawełnianą ściereczką). Jajka ubijamy na puszysto, dodajemy bułkę tartą, sól, pieprz, starty czosnek i łączymy z pokrzywą. Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Pokrojoną w plastry cebulę podsmażamy lekko na patelni (lub innym płaskim rondlu, z metalowym uchwytem) i wylewamy na nią masę pokrzywowo-jajeczną. Smażymy pod przykryciem przez kilka minut, pilnując, by spód zarumienił się, lecz nie przypalił, po czym już bez pokrywki wkładamy na kilka minut do rozgrzanego piekarnika, by zarumienił się również wierzch omletu.  

Przepis: Maja Pietruszka, zdjęcie Magazyn USTA.





comments powered by Disqus