Redakcja

Jarmuż razy dwa

Miłość do jarmużu nie jest prosta. Ciągle słyszymy, że piękny, ale na talerzu sprawia kłopoty. Dlatego dziś Magdalena Święciaszek serwuje go na dwa sposoby: w sałatce ziemniaczanej z cebulą oraz dressingiem na bazie kaparów i w koktajlu z dodatkiem jabłka. Zestaw świetny i na lunch do pracy, i na sobotnie śniadanie. A więc dziś rozpUSTA jarmużowa!

– 6/03/2015 –

Składniki: (2 porcje)
•    3 żółte ziemniaki
•    2 białe cebule
•    2 gałązki jarmużu
•    łyżka kaparów
•    1/3 pęczka kopru
•    kilka gałązek majeranku
•    łyżka musztardy francuskiej
•    łyżka octu jabłkowego
•    4 łyżki oleju rzepakowego lub słonecznikowego
•    łyżka rzepakowego do smażenia
•    pieprz, sól i cukier
•    4 gałązki jarmużu
•    400 ml świeżego soku jabłkowego
 szczypta cynamonu
1. Ziemniaki myjemy i gotujemy w mundurkach, następnie szybko chłodzimy. Kroimy w grubą kostkę. Można ziemniaki obrać, ale nie jest to konieczne.

2. Cebule w łupinach przekrawamy na pół, przycinamy nieco piętki i smażymy od strony przecięcia, aż się porządnie przyrumienią, a nawet pokusiłabym się o stwierdzenie – spalą. Nie przekręcamy ich na drugą stronę. Dorzucamy gałązki majeranku i odrobinę solimy. O ile patelnia nie ma plastikowej rączki – wsadzamy ją do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i pieczemy, aż warzywa będą miękkie, co potrwa ok. 15 minut (w innym wypadku, przekładamy je na blaszkę razem z ziołami i dopiekamy). Gotowe, po lekkim przestudzeniu, obieramy z wierzchnich suchych łupin, następnie rozdzielamy na poszczególne warstwy.

3. W międzyczasie nastawiamy osoloną i posłodzoną wodę. Z umytych gałązek jarmużu wycinamy gruby, środkowy nerw, tniemy na kawałeczki wielkości kęsa. Blanszujemy przez 1.5 minuty we wrzącej wodzie, odcedzamy na sitku.

4. Robimy dressing. Musztardę, posiekane kapary i ocet łączymy ze sobą, następnie wkręcamy olej do uzyskania jednolitej emulsji. Doprawiamy koperkiem, pieprzem, ewentualnie solą.

5. Robimy koktajl. Myjemy 4 gałązki jarmużu, wycinamy gruby nerw, miksujemy, zalewając sokiem jabłkowym, doprawiając cynamonem.

6. Ziemniaki układamy na talerzu wraz z pieczoną cebulą, blanszowanym jarmużem. Polewamy dressingiem. Opcjonalnie posypujemy świeżymi ziołami i kaparami. Jemy, popijając zielonym smoothie.

 

Magdalena Święciaszek, zdjęcie magazyn USTA





comments powered by Disqus