Jako jedyni w Polsce oferujemy możliwość konsumpcji swojego miasta i regionu – piszą producenci Zjedz sobie. Nasze przewodniki to mini lekcja historii regionu oraz najważniejszych obiektów historycznych, architektonicznych, designerskich.
Każdy z przewodników zawiera 16 czekoladek (8 mlecznych i 8 gorzkich). Ziarno kakaowca, użyte do produkcji przewodnika, selekcjonowane jest ręcznie przez belgijsko-francuską wytwórnię czekolady, Barry Callebaut. Dzięki czemu, gorzka czekolada zawiera blisko 70,4% kakao, a mleczna około 35,2%. Dodatkowo, dla wymagającego podniebienia, produkt został wzbogacony żurawiną.
W serii Katowice: Nikiszowiec, Kielichy, Superjednostka, Węgiel, ulica Mariacka, Szyb kopalniany, Miasto Ogrodów, Rawa, Kukurydze, Instytut Jazzu, Kaliber 44, Festiwale muzyczne, Moderna, Spodek, Oś Kultury, Wurst.
Z powyższych opisów, jasno wynika, że Zjedz sobie skupia się nie tylko na stereotypowych miejscach, z którymi Śląsk jest kojarzony. Główny akcent został położony na różnorodność i wielowymiarowość stąd hasła węgiel i np. Instytut Jazzu, czy Miasto Ogrodów. Ponadto, przewodniki w zamierzeniu miały być mini pigułką wiedzy o historii, regionie, architekturze (warto tutaj wspomnieć, że Zjedz sobie zostało zaprojektowane przez studio projektowe Musk, które tworzą absolwenci Architektury) i designie.
Przewodniki są sprzedawane w miejscach, które promują śląskie marki i mają już status miejsc kultowych i wartych odwiedzenia. Należą do nich sklepy: Geszeft, Zła buka, sklepik w Muzeum Śląskim, Zillmann Tea&Coffee na Nikiszowcu, Czekoladziarnia w Gliwicach czy Herbaciarnia Czajnik oraz w katowickiej sieci hotelów Diament.
Przewodnik kosztuje 49,90 zł i jak twierdzą producenci ludzie chętnie kupują nasz produkt bo wiedzą, że poza dobrą jakością kupują też coś unikatowego. Nasz produkt to coś więcej niż pudełko z czekoladkami. Po prostu Zjedz sobie.