Poprzez kompozycję faktur, kolorów i typografii Wieteszka tworzy identyfikację wizualną konkretnych postaci, nadaje wizerunkom status znaków firmowych marek jakimi są sami portretowani. To język ze świata mediów, z którymi artysta związany jest od początku swojej drogi twórczej. Jest to również refleksja nad specyfiką naszych czasów, w których twarz jest najbardziej eksploatowanym obszarem ludzkiej tożsamości, a w przypadku osób publicznych podlega dodatkowo bezwzględnym mechanizmom rynku.
Ludzka twarz to unikalny, jedyny w swoim rodzaju wyróżnik, będący często rodzajem znaku towarowego osoby publicznej, ale także będący jedyną własnością człowieka nieznanego, ubogiego, czymś co nadaje mu status wyjątkowego, jedynego na świecie i niepowtarzalnego – mówi artysta.
Wieteszka z dziką radością oddaje się wędrówce poprzez najróżniejsze odcienie popkultury, szukając archetypu epoki, środowiska, kontekstu kulturowego portretowanej postaci. Jest to bardzo subiektywny opis osoby, ale także niezwykle ekspresyjny wypełniony orgią koloru i faktur post-pop artowy zapis czasów i komentarz rzeczywistości z pogranicza projektowania graficznego, plakatu i street artu.
TYPE-FACES / ANDRZEJ WIETESZKA
wernisaż: 23 czerwca (czwartek), godz. 19.00
wystawa potrwa do 11.09.2016
kuratorzy: Konarska-Konarski
patroni medialni cyklu ‚Ilustratorzy’: ARTINFO.PL / LABEL / USTA
Twarze litery
