Po pierwsze linia – przemyślana, z charakterem. Nieco obniżony tył dachu i „kocie” światła dodają autu drapieżności oraz wizualnej dynamiki. Kiedy usiądziemy za kierownicą, od razu ją poczujemy. X2 to idealne połączenie coupe i SUVa. Złoty środek! Idealny miejski samochód. Nowoczesny, kompaktowy, sprężysty.
Model BMW X2 produkowany jest od 2017 roku, a w Polsce dostępny od 2018. To młodsze rodzeństwo X1. Wymiarowo podobne: 4,36 m długości, 1824 mm szerokości i 1526 mm wysokości. Jest nawet ciut mniejszy, choć optycznie wydaje się być odwrotnie!
Samochód osadzono na Platformie UKL2. Posiada napęd na przód lub 4×4. Silnik to benzynowe 2.0 R4 Twin Power Turbo; w dieslu wysokoprężny 2.0 R4 lub najmocniejszy Drive 25d, który pozwala rozpędzić się aż do 237 km/h. W każdej z wersji napęd xDrive i 8-biegowy automat są standardem.
Nowy model wymagał nowej kolorystyki! Galvanic Gold – charakterystyczny złoto-żólty odcień, podobnie jak pomarańcz i błękit, są dedykowane specjalnie jemu. Z pewnością kolory te będą się z BMW X2 mocno kojarzyć. I zdecydowanie wyróżniać go spośród innych aut.
Modele X2 wyposażone są w świetne systemy nagłaśniające Harman&Kardon. Odtwarzanie i słuchanie muzyki poprzez ten sound system to jedna z większych przyjemności jazdy, tuż obok korzystania z otwieranego dachu oraz odczuwalnej zrywności i lekkości auta.
W modelach BMW wyłączanie się silnika podczas postoju na światłach to już standard. Jeśli chodzi o nowinki, w X2 nie musimy nawet wyciągać pilota z torby – wystarczy dotknąć klamki, by auto otworzyło się i zamknęło. Mamy również możliwość zamówienia nawigacji z 8,8-calowym ekranem oraz wyświetlaczem head-up, którego używa się tak, jak ekranu iPhone’a.
Jedyny dostrzegalny mankament to pojemność bagażnika. Tak, wiemy – to miejskie auto, którym podjeżdżamy na Biobazar czy na Mysią3, na zakupy, spotkania. Ale… czemu mniej niż w X1? Może to idea zgodna z duchem czasów, którą projektanci próbowali tu przemycić – że już nie potrzebujemy tylu rzeczy, świadomie ograniczamy, minimalizujemy. Tak czy inaczej, mimo jednego małego „ale”: ten najnowszy model błyskotliwego Suva od BMW jest nam zdecydowanie potrzebny!
tekst i zdjęcia: magazyn USTA
Zobacz też podobne artykuły
Zero spalin, kenaf i liście oliwne
Redakcja UST miała przyjemność przetestować samochód wyjątkowy. BMW i3 – to pierwszy seryjnie produkowany model tej marki o zerowej emisji spalin, a w dodatku do jego produkcji użyto materiałów i technologii, które sprzyjają zrównoważonemu rozwojowi: karbonu, włókna kenafu, jeśli drewna eukaliptusowego to ekologicznie przetworzonego z certyfikowanych upraw europejskich. Nie jesteśmy znawcami motoryzacji, ale na pewno jej
# BMW i3Bywalcy
O czarnym jazzie nad gruzami miasta, prywatkach z bohemą artystyczną w PRL-u i życiu towarzyskim czasów Instagrama opowiadają warszawscy bon vivanci. Ludzie tworzący i dokumentujący życie kulturalne swojej epoki. Tadeusz Rolke Fotografik, rocznik ’29. W PRL-u pracował dla tygodników „Stolica” i „Przekrój”, miesięczników „Polska”, „Ty i Ja”. W roku 1970
# Błażej Żuławski, Grzegorz Ciechowski, jazz, Małgorzata Potocka, Tadeusz Rolke, ugust Agbola O’Brown, WarpechowskiSingapur: turystyka w nowej rzeczywistości
Dla Singapuru długo oczekiwane złagodzenie ograniczeń wreszcie staje się rzeczywistością. Granice kraju stopniowo się otwierają, choć na razie z zastrzeżeniami co do intensywności ruchu, skąd i w jakim celu goście przyjeżdżają oraz zgodnie z niezbędnymi środkami bezpieczeństwa. Co sprawia, że Singapur jest pewny w zaistniałej rzeczywistości? Przede wszystkim jest to duch postępu i innowacji, który
#Rewiry gościnności
„Kelner na służbie posiada tylko jedną godność, a tą jest nienaganne obsługiwanie gości” pisał Hrabal w „Obsługiwałem angielskiego króla”, ale w Polsce etos pracy kelnera nie istnieje albo występuje w szczątkowej formie. A przecież to od obsługi w dużej mierze zależy udane wyjście do restauracji. Bohaterami naszego tekstu są ludzie, którzy potrafią sprawić, by gość
#