Jeden z najbardziej wpływowych na świecie przewodników kulinarnych, został założony w 1965 roku we Francji przez dwóch znanych krytyków kulinarnych Henri’ego Gault’a i Christian’a Millau. Systemem punktów i czap kucharskich ocenia i honoruje restauracje oraz szefów kuchni. Opisuje także i ocenia nietuzinkowe hotele oraz najlepsze produkty spożywcze charakterystyczne dla danego regionu. Gault&Millau podobnie jak Michelin wysyła swoich inspektorów anonimowo. Nie są znane ich personalia i mogą oni przyjąć zaproszenia od restauracji, a swoją ostateczną ocenę przyznają według siatki 500 punktów, na które powinni zwrócić uwagę – od uśmiechu kelnera na powitanie, przez wystrój wnętrza, otoczenie restauracji itd. – powiedział na konferencji prasowej w Warszawie Côme de Chérisey, prezesa wydawnictwa Gault & Millau. Grono starannie wybranych i przeszkolonych przez nas polskich inspektorów, przy silnym wsparciu inspektorów z Francji i Belgii, już ruszyło na podbój polskich restauracji. Używając unikalnej metodologii wypracowanej przez kolejne pokolenia inspektorów Gault&Millau ocenią i opiszą kilkaset restauracji w Polsce. Uważnie przyjrzą się także lokalnym produktom i interesującym miejscom, w których można je nabyć. Nie zawahają się sprawdzić wszystkich obiecujących doniesień o restauracjach, produktach i hotelach – zapewniła Justyna Adamczyk, redaktorka polskiej edycji przewodnika, której premiera odbędzie się już pod koniec listopada 2014. Czekamy!
Poleć ten artykuł na Facebooku lub skopiuj linkCzapka od Gault & Millau
