Tu każdy będzie mógł dowiedzieć się jak w codziennej praktyce realizować założenia mody cyrkularnej – mówi Natalia Kostera, Brand Manager Electrolux. – Electrolux to marka, która wspiera postawę sustainabillity, czyli zrównoważonego rozwoju. Nie nawołujemy do radykalnej rewolucji w stylu życia. Promujemy nowe nawyki związane z dbaniem o ubrania, które w długiej perspektywie zbudują świadomość, w jaki sposób traktowanie ubrań z szacunkiem przekłada się na środowisko – dodaje.
Electrolux we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania i projektantem Tomaszem Ossolińskim, stworzył wakacyjną Strefę Electrolux podzieloną na 4 przestrzenie. W centralnym punkcie będzie działać butik z modą cyrkularną „Noś dłużej” prowadzony przez Ubrania do Oddania. Ta inicjatywa powstała w 2017 roku i od tego czasu jej twórcy zbierają niepotrzebne ubrania od prywatnych darczyńców z Polski i zamieniają je na darowizny finansowe, które trafiają do współpracujących z nimi polskich NGO’sów. Do tej pory przekazali już ponad 450 000 zł do 150 organizacji.
W ich plażowym butiku znajdą się ubrania dla kobiet, mężczyzn i dzieci, marki premium i sieciowe, ubrania z aktualnych kolekcji i ubrania vintage, w tym perełki kolekcjonerskie – nowa odzież wyprodukowana w polskich szwalniach w latach 80-tych. Poza ubraniami będą tam też dodatki i akcesoria jak torebki, buty, czy biżuteria. Jak w klasycznym second handzie ubrania będą na bieżąco uzupełniane. Co tydzień upolujecie nowości! Dodatkowo w pop’up’ie „Noś dłużej” znajdziecie modele z cyrkularnej kolekcji Tomasza Ossolińskiego.
Inauguracją działalności Strefy będzie pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego, ambasadora marki. Ossoliński od dawna tworzy z myślą o ponadczasowości i długowieczności swoich projektów, a od kilku lat propaguje ideę mody zrównoważonej. Najnowszą kolekcję na wiosnę-lato 2022, prezentowaną podczas pokazu po raz pierwszy, postanowił stworzyć w całości w duchu odzysku. Do jej powstania wykorzystał tkaniny, z których szył swoje kolekcje i kostiumy do sztuk teatralnych w ciągu ostatnich 20 lat pracy.
Ponad trzydzieści looków uszyliśmy razem z moim zespołem z tkanin, które pokazywałem na pokazach mody oraz ze sztuk teatralnych, do których robiłem kostiumy. Tylko jedna tkanina została kupiona specjalnie na pokaz na gdańskiej plaży. To tkanina pochodząca z recyklingu – w 80 procentach wykonana z plastikowych butelek. Każdy projekt na wybiegu jest tylko w jednym egzemplarzu, jak np. suknia „Trzynaście krawatów”, która powstała z krawatów dostarczonych mi przez Ubrania do Oddania – mówi Ossoliński. Pokaz odbędzie się 23 lipca o godz. 18:30 a transmisja live z pokazu będzie dostępna również na profilach Facebook i You Tube Electrolux.
Co ważne ze względu na promocję ubrań z zamkniętego obiegu, w Strefie znajdzie się kącik customizacji, w którym eksperci pokażą jak dawać ubraniom drugie życie. Strefa to także przestrzeń relaksu, czyli idealne miejsce do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz showroom produktów z linii Electrolux PerfectCare, pozwalających na pranie i suszenie z wykorzystaniem systemów, które wpływają na oszczędność wody i energii, a przede wszystkim zapewniają dbałość o tkaniny, przedłużając ich trwałość.
Pełny program wydarzenia znajdziecie na Facebooku Electrolux
Projekt Strefy jest spójny z proekologicznymi założeniami marki także w wymiarze technicznym. Wszystkie materiały, które zostały wykorzystane do budowy Strefy Electrolux, pochodzą z drugiego obiegu i po zakończeniu akcji zostaną przekazane do dalszego użytku organizacjom NGO.
Poleć ten artykuł na Facebooku lub skopiuj link