Pierwszym impulsem do wystartowania z pracą nad albumem było czteromiesięczne eksplorowanie Hong Kongu bez internetu. Brak translatora, Google Maps oraz brak ciągłej pokusy uciekania w socjalmedia pozwoliły artyście na dłuższe wpatrywanie się w rzeczywistość i wyławianie scen, które stały się komentarzami naszych czasów, tęsknot i apetytów. Równie istotne było doświadczenie Tokio początków pandemii w lutym 2020 roku, po którym przyszła kolej na dokumentowanie Krakowa oraz Klucz w rzeczywistości covidowej.
Album powstał we współpracy ze ZtoryTeller wydawnictwem i galerią zajmującą się promocją ilustracji w Hong Kongu. Mateusz i Alice Lee, która jest założycielką ZtoryTeller, poznali się w Hong Kongu po opublikowaniu jego pierwszych prac związanych z tym miejscem i współpracują od 2019 nad promowanie prac Mateusza w Azji. W 2019 zrobili razem pierwszą wystawę, która cieszyła się dużym zainteresowaniem.
W sierpniu 2022 wydali debiutancki album pod tym samym tytułem oraz zorganizowali promującą go wystawę, która równolegle odbywa się w Hong Kongu oraz Krakowie, w którym Mateusz mieszka.
Styl Kołka jest mocno osadzony w komiksie, na którym uczył się rysować, ale można w nim się
również doszukać wpływów sztuki i popkultury azjatyckiej, ilustracji początku XX wieku, malarstwa wczesnorenesansowego, czy starych filmów SF. Przez ostatnie 10 lat współpracował z najważniejszymi polskimi tytułami prasowymi: Gazeta Wyborcza, Duży Format, Wysokie Obcasy, Newsweek, Przekrój, Wprost, Znak. Projektował okładki książek, plakaty, współpracuje z marką modową Pat Guzik oraz takimi klientami jak Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, Conrad Festival. Od 2019 współpracuje z hongkońską galerią i wydawnictwem ZtoryTeller.
Mateusz Kołek, urodzony w 1981, rysownik, ilustrator, grafik.