Miasto miłości, marzycieli i artystycznych dusz słynęło wtedy z nocnych rozrywek. Zanurzone w belle epoque delektowało się smakowaniem życia w kawiarniach, kabaretach, nocnych barach. Malarze, pisarze, ekscentrycy, studenci, arystokraci tłumnie ściągali nad Sekwanę, by tworzyć, bawić się, przełamywać schematy. W słynnych kawiarniach La Rotonde i Le Dôme grali w stołowy futbol, romansowali, wymyślali wiersze przy filiżance café-crème lub aperitifie o dziwacznej nazwie. To tam wymieniano niepopularne oficjalnie poglądy i krystalizowały się nowe teorie sztuki. W kawiarni Closerie des Llas spotykali się Picasso i Modigliani. Le Monocle niejakiej Lulu z Montparnasse, przyciągał kobiety, które dobrze czuły się w krótko ściętych włosach, garniturach i smokingach. Obok teatrów rewiowych Montparnasse, Bobino, Gaîté-Montparnasse przy rue de la Gaîté działała kawiarnia La Belle Polonaise, czyli Piękna Polka. Tłumnie ściągano do otwartego w 1889 roku Moulin Rouge, by oglądać operetki i przedstawienia taneczne.
Wśród paryskiej arystokracji modne było spędzanie czasu na wyścigach i w restauracjach oraz tematyczne bale kostiumowe, na których prześcigano się w wymyślaniu jak najbardziej wyszukanych przebrań. Paryż początku XX wieku miał w sobie tajemnicę i magię, którą mistrzyni destylacji marki Hendrick’s, Lesley Gracie postanowiła zamknąć w łyku Hendrick’s Grand Cabaret.
Lesley szukała inspiracji przeglądając historyczne receptury na destylaty z owoców pestkowych, takie jak eaux de vie, sznaps brzoskwiniowy, likiery wiśniowe i inne, uwielbiane przez tych, którzy kochali bawić się w Paryżu na początku XX wieku. Jak opowiada: „W trakcie moich eksperymentów odkryłam, że gdy połączysz różne smaki owoców pestkowych, uzyskasz bogaty, wyrazisty, ale wciąż lekki smak. Dodałam słodkie zioła, aby wzmocnić intensywność owoców. Pokochałam efekt, jaki dają – głębokość smaku przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznej lekkości Hendrick’s”.
W 1999 roku zgłosił się do Lesley prawnuk Williama Granta, Charles Gordon, z propozycją stworzenia najwyższej jakości ginu, który potem miał stać się produktem marki Hendrick’s. Zainicjowała proces rozwoju tego najbardziej niezwykłego ginu, a dziś odpowiada za stworzenie wszystkich innowacyjnych trunków tejże marki. W ciągu dwudziestu lat Lesley stworzyła niezliczone pionierskie produkty Hendrick’s. Jest autorką całej gamy ekstraktów botanicznych, destylatów i trunków eksperymentalnych, przechowywanych w zamkniętej szafce w jej laboratorium, nazywanym Gabinetem Osobliwości („the Cabinet of Curiosities”) w destylarni Hendrick’s Gin Palace.
W przeciwieństwie do typowych ginów, Hendrick’s jest destylowany w Szkocji, w partiach zawierających jedynie po 500 litrów trunku. Tylko Gin Hendrick’s powstaje przy użyciu naparów z ogórka i płatków róży, a także z mieszanki 11 ekstraktów botanicznych, co daje mu niezwykle odświeżający smak. Ally Martin, Globalny Ambasador Marki Hendrick’s, mówi: „Fascynujące jest zagłębianie się w historię koktajli i odkrywanie, jakie kombinacje smakowe inspirowały kreatywne umysły w Paryżu na przełomie XX wieku. Wydaje się, że smaki owoców pestkowych, zapach róży i gin były magicznym połączeniem w najbardziej wykwintnych miejscach”.
Teraz smak Paryża początku XX wieku dzięki Hendrick’s Grand Cabaret będzie dostępny w ponad 50 krajach na całym świecie. W poprzednich latach ze swoimi limitowanymi smakami Hendrick’s obecny był w Polsce z Hendrick’s Flora Adora oraz Hendrick’s Neptunia. Każdy wariant z Gabinetu Osobliwości tworzony jest na bazie głównej receptury Hendrick’sa i oferuje eksplorowanie różnych kierunków smakowych. Dzięki temu daje szansę na odkrycie marki na nowo, nie zapominając o jej charakterze.
Więcej o Lesley i jej metodach pracy czytaj TU
Poleć ten artykuł na Facebooku lub skopiuj link