Historia prababci była inspiracją do stworzenia projektów, które są zarazem kontynuacją rodzinnej tradycji, jak i wnoszą wartości dotychczas niespotykane w sztuce kilimkarskiej. Projekty kilimów tworzone są w programach Adobe Illustrator i Adobe Photoshop na licznych nakładanych na siebie warstwach przy wykorzystaniu grafiki wektorowej i rastrowej. Warstwa rastrowa kilimu wykorzystuje elementy uprawianych przez autorkę od lat szlachetnych technik graficznych: akwaforty, litografii i sitodruku. Kilimy są co do zasady geometryczne, gobelin jest natomiast techniką, która umożliwia wykonanie w tkaninie dowolnego rodzaj obrazu. Zagadką było czy uda się zupełnie niezgeometryzowaną ilustrację o organicznych i nieregularnych kształtach przenieść na kilim, który z założenia jest tworem geometrycznym? Okazało się, że jest to możliwe, choć wymaga to większej ilości czasu i cierpliwości. W przypadku kilimów Las i Słońce udało się techniką kilimową uzyskać niemalże „gobelinowy” stopień precyzji i detalu. Tkaniny wykonane są z wełny i lnu. Kilim Las reprezentuje żywioł ziemi, zaś kilim Słońce reprezentuje żywioł ognia i są one pierwszymi tkaninami składającymi się na tetraptyk o czterech żywiołach.
Na tkaninę Agnieszka przenosi zarówno całkowicie nowe wzory, jak i planuje tworzyć współczesne reinterpretacje wzornictwa przedwojennego – zawierające m. in. charakterystyczną florystyczną bordiurę.