JEMY, MÓWIMY, CAŁUJEMY
MIEJSCA, WYDARZENIA

Cyrkularna, odpowiedzialna i piękna

 

Wakacyjna Strefa Electrolux podzielona była na 4 przestrzenie. W centralnym jej punkcie stworzony wspólnie we współpracy z Ubrania do Oddania – polską firmą, której misją jest budowanie w pełni odpowiedzialnego rynku mody. Pop-up store proponował turystom nad polskim morzem ubrania vintage, pokazując, że nie koniecznie trzeba kupować wciąż nową odzież. Ta z przeszłością, o którą zadbano w  odpowiedni sposób, może nas cieszyć przez wiele, wiele lat. Może też być przekazywana z rąk do rąk, albo przerabiana. W Strefie znalazł się też kącik customizacji, w którym eksperci  (tacy jak Robert Kuta, autor charakterystycznych nadruków na ubraniach oraz Karina Wacławik z zespołem, specjalizująca się w przemienianiu starych kurtek w prawdziwe dzieła sztuki) pokazywali jak dawać ubraniom drugie życie, przerabiając je w ciekawy, oryginalny sposób.

 

Butik „Noś dłużej to zapowiedź uruchomienia online’owej wersji sklepu, który wystartuje na początku września . W e-butiku Nosdluzej.pl, podobnie jak w przypadku butiku działającym na plaży, znajdziemy ubrania dla kobiet, mężczyzn i dzieci, marek premium i sieciowych, popularnych i mniej znanych, ubrania z aktualnych kolekcji i vintage, w tym perełki kolekcjonerskie– ubrania wyprodukowane w polskich szwalniach w latach 80-tych.

 

„Electrolux nie po raz pierwszy współpracował z Ubrania do Oddania. Letnia odsłona kampanii „Pierz, susz, noś dłużej” mająca inspirować do proekologicznych wyborów została zaprezentowana właśnie na plaży Gdańsk Brzeźno w Strefie Electrolux. Tu każdy mógł dowiedzieć się, jak dbać o ulubione ubrania, jak je naprawiać i przerabiać, aby cieszyć się nimi jak najdłużej, realizując w codziennej praktyce założenia obiegu zamkniętego” – mówi Natalia Kostera, Brand Manager Electrolux. – „Electrolux to marka, która wspiera takie podejście i promuje postawę sustainabillity w swoim modelu biznesowym oraz wśród konsumentów. Nie nawołujemy do radykalnej rewolucji w stylu życia. Promujemy nowe nawyki związane z dbaniem o ubrania, które w długiej perspektywie zbudują świadomość, w jaki sposób traktowanie ubrań z szacunkiem przekłada się na środowisko” – dodaje.

 

 

Jednak najbardziej spektakularnym wydarzeniem podczas tegorocznej akcji Electroluxa był niewątpliwie pokaz mody cyrkularnej autorstwa Tomasza Ossolińskiego, jednego z najbardziej znanych i cenionych projektantów w Polsce, który uświetnił otwarcie strefy. W pięknej scenerii zachodzącego słońca na bałtyckiej plaży w Gdańsku Brzeźno projektant  zaprezentował swoją wyjątkową najnowszą kolekcję na rok 2022 stworzoną we współpracy z marką Electrolux i Ubrania do Oddania.

 

 

Do jej powstania wykorzystał wyłącznie tkaniny, z których szył swoje kolekcje i kostiumy do sztuk teatralnych w ciągu ostatnich 20 lat pracy. W jego nowych kreacjach widać było fragmenty poprzednich ubrań, ale tkaniny subtelnie ze sobą połączone tworzyły zupełnie nowe formy. Pokaz spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem zgromadzonej na plaży publiczności. Sam projektant o swoim koncepcie opowiada tak: „tylko 1 procent z wyrzuconych w tym roku na śmietnik ponad 90 milionów ton niesprzedanych ubrań i akcesoriów, które produkuje branża odzieżowa, poddanych zostanie recyklingowi. Reszta zaśmieci naszą planetę i przyczyni się do nieodwracalnych zmian w środowisku naturalnym. Nie chcę się do tego dokładać. Najnowszą kolekcję na wiosnę-lato 2022 postanowiłem po raz pierwszy stworzyć w duchu mody cyrkularnej i odzysku w całości. Ponad trzydzieści loków uszyliśmy razem z moim zespołem z tkanin, które pokazywałem na pokazach mody oraz ze sztuk teatralnych, do których robiłem kostiumy. Tylko jedna tkanina została kupiona specjalnie na pokaz na gdańskiej plaży. To tkanina pochodząca z recyklingu – w 80 procentach wykonana z plastikowych butelek. Każdy projekt na wybiegu jest tylko w jednym egzemplarzu, jak np. suknia „Trzynaście krawatów”. Powstała z męskich krawatów, które dostarczono mi z Ubrania Do Oddania. Wybrałem najpiękniejsze wzory i połączyłem je z jedwabną organzą, którą miałem w pracowni od pięciu lat. Suknię w większości sam szyłem ręcznie, co zajęło mi ponad pięćdziesiąt godzin. Cieszę się, że wraz z marką Electrolux i Ubrania do Oddania mam możliwość pogodzić zamiłowanie do mody i ubrań ze zrównoważonym rozwojem. Realizujemy projekt, który jest spójny ideowo i dobry dla planety. Dlatego jest tak wyjątkowy i ważny” – dodaje  Ossoliński.

 

 

Strefa Electroluxa oferowała także  przestrzeń relaksu, czyli idealne miejsce do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz showroom produktów z linii Electrolux PerfectCare, pozwalających na pranie i suszenie z wykorzystaniem systemów, które wpływają na oszczędność wody i energii, a przede wszystkim zapewniają dbałość o tkaniny, przedłużając ich trwałość. Projekt Strefy był spójny z proekologicznymi założeniami marki także w wymiarze technicznym. Wszystkie materiały, które zostały wykorzystane do budowy Strefy Electrolux, pochodzą z drugiego obiegu, a po zakończeniu akcji zostały przekazane do dalszego użytku organizacjom NGO.

 

 

 

 

zdjęcia: AKPA

 

 

https://youtu.be/qmwA5PnhARU

https://youtu.be/rr7olAN2GIk

https://youtu.be/XEB2cFq5Mo8

 

Zobacz też podobne artykuły

Wszystkie wydania ust
  • nr 29

  • nr 28

  • nr 27

  • nr 26

  • nr 25

  • nr 24

  • nr 23

  • nr 22

  • nr 21

  • nr 20

  • nr 19

  • nr 18

  • nr 17

  • nr 16

  • nr 15

  • nr 14

  • nr 13

  • nr 12

  • nr 11

  • nr 10

  • nr 9

  • nr 8

  • nr 7

  • nr 6

  • nr 5

  • nr 4

  • nr 3

  • nr 2

  • nr 1

Nasze przewodniki po miastach
  • Kraków

  • Lizbona

  • Polskie góry

  • Bangkok

  • Lato

  • Kioto

  • Mediolan

  • Singapur

  • Warszawa

  • Warszawa

  • Berlin