JEMY, MÓWIMY, CAŁUJEMY
WYDARZENIA

NIEmleczny


Według reprezentatywnych badań Polacy cenią smak mleka krowiego, ale nie zdają sobie sprawy z wpływu produktów pochodzenia zwierzęcego na klimat Oatly, oryginalna i największa na świecie firma produkująca napoje owsiane kontynuuje swoje działania w ramach rozpoczętej niedawno kampanii „It’s like milk but made for humans”. Szwedzka marka zleciła badanie, na temat zrównoważonego odżywiania i alternatyw roślinnych w Polsce. Okazuje się, że pomimo rosnącej świadomości ekologicznej na świecie, edukacja w tych obszarach jest nadal potrzebna. Odpowiadając na te potrzeby, Oatly pokazuje, że produkty roślinne są równie smaczne i idealne jako zamiennik dla produktów odzwierzęcych. We współpracy z warszawskim Barem Prasowym na jeden dzień, 11 kwietnia, firma otworzyła „Bar NIEMleczny”, gdzie wszystkie klasyki polskiej kuchni zostały przygotowane na bazie napoju owsianego Oatly.

Oatly – It’s like milk but made for humans
Słynna kampania Oatly „It’s like milk but made for humans” zachęca polskich konsumentów do przejścia na bardziej zrównoważoną i świadomą dietę. Zastąpienie jak największej ilości litrów mleka krowiego napojem owsianym pomaga naszej planecie: ma on średnio mniejszy wpływ na klimat niż mleko krowie. Aby zrealizować swoją misję na polskim rynku, Oatly zleciło badanie mające na celu zbadanie stanu wiedzy na tematy związane ze zrównoważonym i zdrowym odżywianiem, różnymi rodzajami diet oraz ich wpływem na środowisko. Jednym z głównych wniosków jest to, że pomimo rosnącej świadomości ekologicznej na całym świecie, edukacja w tych obszarach jest nadal potrzebna. Prawie jedna czwarta uczestników (24%) uważa, że dieta wykluczająca produkty pochodzące z mleka krowiego szkodzi klimatowi, podczas gdy 6% wyobraża sobie, że jest ona raczej przyjazna dla klimatu.

Łagodzenie zmian klimatycznych

Według wielu badań to właśnie produkty pochodzenia zwierzęcego mają ogólnie wyższy wpływ na klimat niż produkty roślinne. Badanie pokazuje, że wielu Polaków wydaje się być nieświadomych wpływu systemu żywnościowego na środowisko. Prawda jest jednak taka, że nasz obecny system żywnościowy jest odpowiedzialny za około jedną trzecią globalnych emisji gazów cieplarnianych powodowanych przez człowieka, z czego połowa pochodzi z sektora zwierzęcego. Najnowszy raport IPCC potwierdza, że wybór diety opartej w większym stopniu na produktach pochodzenia roślinnego ma pozytywny wpływ na łagodzenie zmian klimatycznych. Postrzegamy to jako okazję do edukowania na temat bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych opartych na roślinach. Chcemy pokazać poprzez nasze produkty, że taka dieta wcale nie jest kompromisem i smakuje równie dobrze – jeśli nie lepiej” – mówi Svenja Fritz, General Manager w Oatly DACH & Poland.

Klasyki kuchni polskiej w całkowicie roślinnym wydaniu
Uczestnicy badania wydają się być raczej przywiązani do smaku mleka krowiego, prawie połowa z nich twierdzi, że spożywa produkty mleczne, ponieważ do tej pory nie znaleźli smacznych alternatyw. Aby przekonać warszawiaków, że produkty roślinne są równie smaczne, 11. kwietnia odbyło się specjalne wydarzenie zorganizowane przez Oatly: legendarny warszawski bar mleczny „Prasowy” na jeden dzień zamienił się w „Bar NIEMleczny”. „Prasowy” to nie tylko kultowe miejsce z bogatą historią, ale także integralna część stolicy, przyciągająca zarówno miłośników historii, jak i tych, którzy cenią sobie doskonałą kuchnię. Oatly z sukcesem udowodniło, że dieta roślinna nie przeszkadza w delektowaniu się tradycyjnymi polskimi potrawami. Dwie szefowe kuchni Jagna Niedzielska i Maria Przybyszewska zachwyciły klasycznymi daniami znanymi z barów mlecznych, ale w wersji bez mleka krowiego. Goście tego wyjątkowego wydarzenia mieli okazję zagłosować na swoje dwa ulubione dania: pulpety z soczewicy i pieczarek w sosie koperkowym oraz bitki sojowe z chrzanowym puree trafią do menu „Prasowego” na najbliższy miesiąc, począwszy od 15. kwietnia, dzięki czemu bywalcy restauracji będą mogli sami przekonać się o zaletach diety roślinnej.

 

Bar Mleczny Prasowy

WARSZAWA,  ul . Marszałkowska 16

https://www.oatly.com/pl-pl

Zobacz też podobne artykuły

Wszystkie wydania ust
  • nr 29

  • nr 28

  • nr 27

  • nr 26

  • nr 25

  • nr 24

  • nr 23

  • nr 22

  • nr 21

  • nr 20

  • nr 19

  • nr 18

  • nr 17

  • nr 16

  • nr 15

  • nr 14

  • nr 13

  • nr 12

  • nr 11

  • nr 10

  • nr 9

  • nr 8

  • nr 7

  • nr 6

  • nr 5

  • nr 4

  • nr 3

  • nr 2

  • nr 1

Nasze przewodniki po miastach
  • Kraków

  • Lizbona

  • Polskie góry

  • Bangkok

  • Lato

  • Kioto

  • Mediolan

  • Singapur

  • Warszawa

  • Warszawa

  • Berlin