Redakcja

Infostory

Czy jedna grafika może uratować życie tysiącom ludzi i zmienić bieg historii? Co wspólnego mają prehistoryczne malowidła naskalne ze storytellingiem? Jaki wpływ na rozwój informacji graficznej miał „ojciec rachunkowości” – Luka Pacioli? Komu zawdzięczamy ludzika narysowanego za pomocą kółka i kilku prostokątów? Odpowiedzi na te pytania poznamy już niebawem podczas wystawy „Infostory” Magdy Małczyńskiej-Umedy w warszawskim concept storze Pies czy Suka. Usta patronują!

– 25/01/2017 –

Ludzki mózg potrzebuje zaledwie jednej dziesiątej sekundy, aby zrozumieć treść przedstawioną w sposób wizualny. Skuteczne przetworzenie tekstu składającego się z 200 słów zajmie mu aż minutę. Nie dziwi więc chińskie przysłowie mówiące, że jeden obraz wart jest więcej niż tysiąc słów. Jeśli dodamy, że ogromną większość populacji stanowią wzrokowcy, otrzymamy oczywisty wniosek, że przekazy wizualne są najbardziej efektywną metodą przekazywania wiedzy, wyjaśniania idei, przedstawiania informacji. A jeżeli wydaje nam się, że tak zwana kultura obrazkowa jest owocem współczesnego dążenia do skrótowości, być może powinniśmy to pojęcie zrewidować? Korzenie infografik sięgają prehistorii. Tak, prehistorii. A słowo „korzenie” nie jest tu użyte przypadkowo…

Podczas wystawy odpowiemy nie tylko na powyżej postawione pytania, lecz również na wiele więcej. Wszak pionierzy wizualizacji napędzani byli tą samą co my współcześnie siłą dociekliwości i ambicji poznania, wyjaśniania, edukowania i uczynienia widocznym tego, co jest ukryte.

Przegląd wybranych zjawisk i przykładów z historii infografiki można obejrzeć na stronie ➞ http://infostory.pl/

 

INFOSTORY / MAGDA MAŁCZYŃSKA-UMEDA
wernisaż: 9 lutego (czwartek), godz. 19:00
wystawa potrwa do 19.03.2017

_
BIO:
Magda Małczyńska-Umeda jest grafikiem, absolwentką warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie właśnie obroniła doktorat pod tytułem „Infografika jako narzędzie poznania świata i zrozumienia samego siebie – kiedyś i dziś”. Jest autorką szeregu wizualizacji a także plakatów, identyfikacji wizualnych, projektantem makiet i katalogów, znaków graficznych, wykładowczynią, autorką warsztatów, współzałożycielem Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. W trakcie edukacji, badań oraz pracy twórczej wykształciła osobisty język graficzny oparty na fundamentach z prostej formy, mocnego koloru i uzasadnionej funkcji. Obecnie bazując na swym wieloletnim doświadczeniu objęła funkcję dyrektora artystycznego w firmie StoryVisio, która specjalizuje się w wizualizacji danych.
Wybrane realizacje, publikacje i osiągnięcia: wystawa indywidualna infografik pt.: „20 lat Polski w strasburskim systemie ochrony praw człowieka” w siedzibie Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu, indywidualna prezentacja prac na wystawie członków Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej w Galerii Fort Sokolnickiego, udział w wystawie zbiorowej w Galerii Tybetańskiej w Warszawie, publikacje infografik w kolejnych wydaniach Miesięcznika „Media & Marketing Polska”, I nagroda oraz nagroda publiczności w konkursie na iluminację Biblii organizowanym przez Muzeum Drukarstwa Warszawskiego, wyróżnienie w konkursie Centrum Cyfrowego na infografikę pt.: „Budżet Polski”, stypendium artystyczne Urzędu m. st. Warszawy na realizację projektu pomocy dydaktycznych dla przedszkoli pt.: „PIKTORAMA. Zobacz, zrozum, baw się”, blisko sto różnego rodzaju infografik i wizualizacji danych.





comments powered by Disqus